sobota, 9 lutego 2019

Programowanie - Tydzień 1


2

    Drugie zajęcia rozpoczęły się od przestawienia procesu tworzenia gry - potrzebni są do tego ludzie zajmujący się tworzeniem postaci, map, fabuły oraz programiści. Następnie zajęliśmy się  poznawaniem nowych funkcji programu Maya. Lekcja dotyczyła nakładania kolorów i tekstur na bryły. 

Kolory

    Aby nałożyć kolor należy przytrzymać na bryle prawy przycisk myszy i wybrać opcje "Assign new material..", który znajduje się na ostatniej pozycji. Gdy wybierzemy tą funkcję pojawia się nam okno - powinniśmy odszukać opcji "lambert". Gdy to zrobimy jesteśmy w stanie nanieść dowolny kolor na nasz obiekt. Możemy również zmienić przezroczystość bryły zmieniając suwak "transparency".

Tekstury

    Najważniejszą rzeczą jest znalezienie dobrej tekstury w internecie aby potem złączyć je w programie Photoshop. Dzięki temu, Maya może przetwarzać mniej informacji i działać płynniej.Aby to zrobić dzielimy obszar na cztery części podziałką a następnie nakładamy wcześniej wybrane tekstury, pamiętając że tekstura dużych obiektów powinna zająć najwięcej miejsca.  Gdy zapiszemy tekstury w jednym pliku, możemy kontynuować pracę.
    Wybieramy opcję "assign new material" a następnie "file". Teraz możemy załadować nasze tekstury. Najlepiej tworzyć je na osobnym obiekcie i aby stały się widoczne należy nacisnąć "6". Na pasku zadań wyszukujemy "UV", a następnie "UV editor". Teraz jesteśmy gotowi zeskalować fragment, który chcemy użyć na obiekcie. Gdy będzie to gotowe wciskamy "enter" i zamykamy okno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz